Kaip vyksta mokymai?

HR KODAS > Kaip vyksta mokymai?

Įgūdžių ugdymo pratybos

Mokymo programos sudarytos remiantis naujaisiais neuropsichologijos tyrimais. Siekdami mokymų efektyvumo, daug dėmesio skiriame patirtiniam mokymuisi (per veiklą) ir praktinėms užduotims, kurios padeda formuoti įgūdį įgytas žinias taikyti praktinėje veikloje ir taip užtikrinti ilgalaikį rezultatą. Todėl mokymų turinys remiasi principu 80 % praktikos ir 20 % teorijos, naudojame žaidybinius ir interaktyvius elementus, kuriuos ypač vertina Y kartos atstovai.

Patyrimo studija

Mokomės patiriant. Patyrimą organizuojame taip, kad jis būtų neįprastas, patrauklus ir su pamokančiu iššūkiu. Patyrimą deriname su refleksija, atidžiu įsižiūrėjimu į patirtas situacijas. Mokomės iš savo pojūčių, jausmų, pastebėjimų ir kylančių minčių. Asmeniški, emociškai nuspalvinti išmokimo rezultatai yra ilgai įsimenantys ir pritaikomi praktikoje. Šio metodo pagalba nuo teorijos bei atskirų asmenų įsivaizdavimo apie save ar situaciją, pereiname prie konkrečios realybės ir teorinių žinių perkėlimo į kasdienines situacijas.

Emocinis mokymasis

Pasak Nobelio premijos laureato Eriko R. Kandelio, mokymasis nėra susijęs vien tik su informacijos įsiminimu, kitaip tariant, kognityviniais procesais. Mokymasis yra susijęs su tam tikrais veiksmais ir įgūdžiais, pvz., važiavimo dviračiu ar kaklaraiščio mazgo užrišimo. Taip pat mokymasis susijęs ir su emociniais dalykais, pvz., gėdos jausmu netinkamai pasielgus, pasitenkinimu ir džiaugsmu pasiekus tikslą. Taigi, kuo daugiau skirtingo tipo komponentų ir procesų įtraukiame į mokymąsi, tuo jis tampa efektyvesnis. Emocinis mokymasis panaudojant meno terapijos ir kūrybingumo skatinimo technikas yra būtent ta priemonė, padedanti apjungti mokymosi procese visus tris elementus – mąstymą, veiksmą ir emocijas, dėl ko pats mokymosi procesas tampa žymiai efektyvesniu. Šis procesas yra smagus, įtraukiantis, suteikiantis daug emocijų ir išgyvenimų. O juk kai informacija susijusi su emocijomis, mūsų smegenys geba ją kur kas geriau įsiminti ir ilgiau ją išlaikyti atmintyje bei reikiamu metu panaudoti!

Kūrybinė praktika

Kūrybinės praktikos metu nesimokome. Na, gerai, mokomės, bet kitaip: mąstome akimis, kartais rankomis ar ausimis, „išjungiame“ logiką ir vidinį kritiką. Šio tipo užsiėmimai tiems, kurie turi drąsos išeiti iš komforto zonos, taip pat tiems, kurie nori įkvėpti idėjų ir atsikratyti šabloninių minčių.

Meno terapija ir kūrybingumo skatinimo technikos mokymuose

Mokymasis neatsiejamas nuo atminties. Mokymosi užduotis yra įgyti naujos informacijos apie mus supantį pasaulį. Tuo tarpu atminties užduotis yra kuo ilgiau išsaugoti reikšmingą ir svarbią informaciją. Tam, kad mokymasis būtų veiksmingas, turime informaciją perkelti į savo atmintį (visai nesvarbu, apie kurią atmintį – žodinę, vaizdinę, motorinę ar kitą kalbame). Tačiau kodėl neretai nutinka taip, jog mokymosi rezultatai mūsų atmintyje (o juo labiau, veiksmuose) neužsibūna?

Atsakymas stulbinančiai parastas. Nobelio premijos laureatas Erikas R. Kandelis atskleidžia šių procesų esmę. Mokymasis nėra susijęs vien tik su informacijos įsiminimu, kitaip tariant, kognityviniais procesais. Mokymasis yra susijęs ir su tam tikrais veiksmais, pvz., važiavimas dviračiu ar kaklaraiščio mazgo užrišimas. Taip pat mokymasis susijęs ir su emociniais dalykais, pvz., gėdos jausmas netinkamai pasielgus. Taigi, kuo daugiau skirtingo tipo komponentų ir procesų įtraukiame į mokymąsi, tuo jis tampa efektyvesnis.

Būtent dėl šios priežasties savo mokymuose naudojame meno terapijos ir kūrybingumo skatinimo technikas.

Dalyvaudami meno terapijos ir kūrybingumo skatinimo technikomis paremtame procese žmonės ima po truputį geriau pažinti save ir kitus, pajunta, kad atlikdami paprastus veiksmus gali patirti didžiulį pasitenkinimą. Tuo būdu didėja tolerancija, tarpusavio supratimas, gerėja komunikacija. Dažnai šiais metodais paremtų užsiėmimų metu dalyviai piešiniuose „išsako“ tai, ką sudėtinga pasakyti žodžiais, o neretai atranda naujų įžvalgų, apie kurias įprasto (vien logika ir sausa informacija) paremto proceso metu net nebūtų pagalvoję!

Visas šis procesas yra smagus, įtraukiantis, suteikiantis daug emocijų, išgyvenimų ir įkvėpimo. O juk kai informacija susijusi su emocijomis, mūsų smegenys geba ją kur kas geriau įsiminti ir ilgiau ją išlaikyti atmintyje bei reikiamu metu panaudoti!

Bet gana tų teorijų – ateikite į mūsų užsiėmimus ir įsitikinkite šių metodų įtraukiančiu poveikiu ir veiksmingumu patys!

Susisiekime – kad galėtume pasiūlyti jums tinkamiausią variantą:

mokymai@fitin.lt
+370 698 77435